Osiagnięcia uczniów 2019/2020

 

Opiekun

Konkurs

Akcja

Organizator Termin

Sukces

Wojciechowska Elżbieta

Kowanda Iwona

 Ogólnopolski Konkurs Plastyczny Zachowaj trzeźwy umysł

 Komisja profilaktyki ds. rozwiązywania problemów alkoholowych w Słupsku

 wrzesień 

wyróżnienie:

Wiktoria Pietrowska 7a, Milena Grzybowska 8b, Julia Piotrowska

 

Somionka Małgorzata

Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Morzu Bałtyckim

PTTK Słupsk

wrzesień

I miejsce:

Paweł Burda 3a,

Patryk Wauter 3a

Somionka Małgorzata

Międzyszkolny Konkurs "Bukiet Jesieni"

PTTK Słupsk

październik

I miejsce:

Julia Brartczak 3a,

Paweł Burda 3a

Filip Strzałkowski 3a

wyróżnienie:

Filip Sosnowski 3a

 

Wojciechowska Elżbieta

V Ogólnopolski Konkurs Plastyczny "Cztery pory roku w oczach dziecka-moje wakacyjne wspomnienia"

Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Słupsku

październik

I miejsce:

Marcel Wincek 1a

Bojkowski Artur

 Słupska Olimpiada Młodzieży 

 Zespół Szkół Sportowych w Słupsku

 październik

 II miejsce drużynowo: Kacper Taczała 6a, Maksymilian Gross 6a, Emil Leśkiewicz 6b, Szymon Zamczyk 5a, Oliwier Piekarski 5a, Paweł Cichowicz 5b, Kacper Fecko 6b, Jakub Nowak 6b, Krystian Ciepliński 6b

 

Somionka Małgorzata

Międzyszkolny Konkurs "Świetlik"

PTTK SŁUPSK

listopad

III miejsce:

Hanna Pieśla 2a, Ewa Ponczkowska 2a, Paweł Burda 3a, Lena Kieruzal 3a, Tomasz Puchalski 3a

wyróżnienie:

Alicja Wasilewska 2a, Oskar Królak 2a, Kordian Wójtowicz 3a, Patryk Wauter 3a, Sandra Królak 4a

 

 Wojciechowska Elżbieta

 Wojewódzki Konkurs Plastyczno-Fotograficzny "Mój Dom"

 MDK Słupsk

 grudzień

 nagroda: Zuzanna Lubańska 3a

kwalifikacja na wystawę:

Ewa Ponczkowska 2a, Oskar Filipczuk 2a, Filip Dorawa 2a, Ulana Potolska 5a, Dagmara Uznańska 5a, Wiktoria Słowik 4a

 

Kiersnowska Katarzyna

Pawelczyk Dorota

Międzyszkolny Konkurs Logopedyczny "Jedno słowo-kilka znaczeń"

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 10 w Słupsku

   styczeń

laureaci: 

Patrycja Pierzchało 2a,

Zuzanna Lubańska 3a

Filip Strzałkowski 3a

Somionka Małgorzata

Helinska Bożena

Międzyszkolny konkurs o zimie

PTTK Słupsk

luty

III miejsce: Paweł Burda 3a, Filip Sosnowski 3a

 

Somionka Małgorzata

Helinska Bożena

Międzyszkolny test o Organizacji Turystyki Pieszej

PTTK Słupsk

luty

II miejsce: Jan Mróz 2a

Niechwiadowicz Beata

Ogólnopolski Konkurs Chemiczny "Alchemik"

Stowarzyszenie Upowszechniania Wiedzy i Kultury Regionalnej          w Warszawie

czerwiec

wynik bardzo dobry:

Rozalia Perchacz kl. 8a

dyplom uznania:

Wiktoria Grudniewska 8a

Weronika Maciaszczyk 8a

Agnieszka Roguska 8a

Szymon Piekarski 8a

Jan Karimow 8b

Łukasz Matis 8b

Patryk Demidok 8b

Kacper Lewanowski 8b

Konrad Kępa 8b

Kordian Jóźwik 8b

Zuzanna Gosik 7a

Wiktoria Szlufik 7a

Kiersnowska Katarzyna

Grądzka Beata

Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny

Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych 

czerwiec

wyróżnienie:

Natan Szymielewicz 2a

Tomasz Mikołajczak 4a

 

Siedlar Sylwia

V Pomorski Konkurs o Tytuł Mistrza Nawigacji

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli            w Słupsku

czerwiec

Finalistka:

Rozalia Perchacz 8a

Skargi i wnioski do Szkoły Podstawowej nr 9 im. kmdra por. Stanisława Hryniewieckiego  można składać:

  • · drogą pisemnąna adres:

  • Szkoła Podstawowa nr 9 w Słupsku
  • Małachowskiego 9

76-200 Słupsku

  • · drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • · osobiście: interesanci zgłaszający się w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są w Szkole Podstawowej nr 9 w Słupsku, od poniedziałku do piątku, w godz. 10.00 -  15.00

 

Dyżury dyrekcji 2020/2021

 W sprawie skarg i wniosków

  Dyrektor

Paweł Dajer:

Poniedziałek 15:30-17:00
Gabinet dyrektora

Wicedyrektor
Jolanta Porada:

Czwartek 15:30-17:00
Gabinet wicedyrektora

 

Po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym za pośrednictwem sekretariatu: 59 8422786

Podstawa prawna:

  • · Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.) Dział VIII „Skargi i wnioski”.
  • · Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)

Skargi i wnioski procedury SP9

 

 pdf                                     

Załącznik nr 1 protokół przyjęcia skargi ustnej

 

 pdf

Załącznik nr 2 notatka służbowa z postępowania wyjaśniającego

 

 pdf

 

20200221 095305W ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu wychowawczynie z klasami 1, 2 i 3 podjęły szereg działań, mających na celu przypomnienie uczniom istotnych kwestii dotyczących bezpieczeństwa w Sieci oraz zagrożeń, jakie niesie niewłaściwe korzystanie z zasobów sieciowych. Przeprowadziły pogadanki oraz zajęcia plastyczne - Bezpieczni w sieci. Dzieci tworzyły również kodeks bezpieczeństwa w Internecie. Podczas tych lekcji powstało wiele ciekawych prac.     

    

K. Kiersnowska, D. Pawelczyk, I. Maciaszek  

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć                                                                  

20200218 112540W 14, 17 i 19 lutego 2020 roku klasy 1-3 poznały tajniki segregacji. Uczniowie dowiedzieli się, kto produkuje śmieci, dlaczego należy je segregować i jak można ponownie wykorzystać zużyte materiały. W trakcie spotkania dzieci obejrzały film, z którego zapoznali się, jak i z czego powstaje butelka pet oraz dlaczego nie trzeba wszystkiego wyrzucać. W trakcie zajęć dzieci przekonały się, że śmieci mogą być fajne, a właściwie wykorzystane - mogą się przydać lub być wielokrotnie przetwarzane. Warsztaty przeprowadziła Pani Małgorzata Budnik – Żabicka z PGK. Była to pouczająca i ciekawa lekcja!                                                                         I

  I. Maciaszek, D. Pawelczyk, K. Kiersnowska

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

PSYCHOLOG SZKOLNY : Mgr Anna Śniegula

GODZINY PRACY : PIĄTEK 11.00-13.00

WIRTUALNY GABINET PSYCHOLOGA SZKOLNEGO

https://liblink.pl/pEYVKu0o4u

ZADANIA  PSYCHOLOGA  SZKOLNEGO

a) prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia

b) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli

c) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli

d) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia

e) wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki o których mowa w odrębnych przepisach.

f) udzielanie pomocy w zakresie :

·         szeroko rozumiane trudne sytuacje szkolne: związane z nauką, relacjami w grupie rówieśniczej, konflikty z kolegami, nauczycielami;

·         kłopoty wychowawcze pojawiające się w domu lub zgłaszane przez nauczycieli;

·         trudności związane z sytuacją życiową: rozwód rodziców, dłuższy wyjazd jednego z rodziców za granicę, choroba, śmierć bliskiej osoby, przemoc w rodzinie, uzależnienia, problemy materialne i inne

 

20191108 0939008.11.2019r. panie: Iwona Maciaszek, Katarzyna Kiersnowska i Dorota Pawelczyk przeprowadziły zajęcia otwarte w klasach I A, II a i III A. Tematem lekcji było zdrowe odżywianie. Uczniowie mieli okazję przypomnieć sobie różnorodne owoce i warzywa. Można było je dotknąć i powąchać. Były zagadki, rymowanki, zabawy i teksty dotyczące owoców i warzyw. Dzieci zapoznały się również z wartościami odżywczymi warzyw i owoców. Przypomniały sobie zasady zdrowego odżywiania. Mówiły o nawyku mycia warzyw i owoców przed jedzeniem. Podsumowaniem zajęć było zrobienie wspólnego śniadania i prezentacja pt. Zdrowe odżywianie. Cała lekcja była przeprowadzona w miłej atmosferze. Dzieci pracowały w grupach i integrowały się. Nauczycielom p. M. Somionce i p. Z. Stecowi dziękujemy za przybycie i poświęcony nam czas, a p. E. Wojciechowskiej za wykonanie pięknego plakatu.

Iwona Maciaszek, Katarzyna Kiersnowska, Dorota Pawelczyk

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

 

 

75339642 760596717697240 7150755698958139392 n29 października uczniowie klasy III a wybrali się do Teatru Rondo na spektakl     pt. „Cudak” połączony z warsztatami i pogadanką na temat niepełnosprawności. Spektakl opowiada o tym, jak trudno jest żyć, kiedy jest się „innym”. Pokazuje historię osoby niepełnosprawnej w sposób bardzo atrakcyjny, a jednocześnie przejmujący. Niepełnosprawność nie powinna wpływać na postrzeganie drugiej osoby i jej udziału w życiu społecznym. Bardzo często brak wiedzy o niepełnosprawności stanowi dużą barierę w nawiązywaniu relacji rówieśniczych i akceptacji osób „odmiennych”. Celem warsztatów (zabaw i ćwiczeń, w których udział brali uczniowie) było przełamywanie stereotypowego obrazu osób niepełnosprawnych, który często jest skutkiem niewiedzy, lęku oraz braku doświadczeń w relacjach z tymi osobami.

Dzieci z zapartym tchem śledziły losy głównego bohatera Cudaka, a ich rozmowy po spektaklu były bardzo refleksyjne. Już wiedzą, że niepełnosprawność, choć jest „inna”, jest czymś normalnym. Dzieci niepełnosprawne też są radosne, mają swoje marzenia, pasje, chcą się uczyć i rozwijać.

Dorota Pawelczyk

IMG 20191018 102735W dniu 21 października został rozstrzygnięty szkolny konkurs na najładniejszą dynię halloweenową. Organizatorem konkursu była Rada Rodziców. Celem konkursu było rozwijanie inwencji twórczej dzieci poprzez poszukiwanie różnorodnych rozwiązań plastycznych, rozwijanie wyobraźni i pomysłowości, umożliwienie uczniom prezentacji własnych dokonań twórczych, popularyzacja dyni i jej walorów żywieniowych oraz dekoracyjnych. Wszystkie prace były bardzo ciekawe. Po burzliwych obradach komisja konkursowa uznała, że zwycięską dynię przygotowali uczniowie z klasy IIIa (wychowawca D. Pawelczyk), natomiast wyróżnienie przypadło uczniom klasy VI a (wychowawca A. Butryn). W nagrodę, uczniowie tych klas otrzymali od Rady Rodziców słodki upominek i do końca października nie będą mieli zadawanych prac domowych.

Gratulujemy i życzymy twórczych pomysłów oraz radości z tworzenia. 

Dorota Pawelczyk    

  

                                                                                                                      Załącznik Nr 1do zarządzenia

                                                                                                                  nr  8/2019  z dnia 18 września2019 r.

      

Wewnętrzna polityka antymobbingowa w Szkole Podstawowej nr 9 w Słupsku

 

  1. Postanowienia ogólne

 

  • § 1.
  1. Wewnętrzna polityka antymobbingowa, zwana dalej WPA, ustala zasady przeciwdziałania zjawisku mobbingu w Szkole Podstawowej nr 9.
  2. Pracodawca zapoznaje z treścią WPA każdego pracownika, a pracownik potwierdza znajomość WPA swoim podpisem (Załącznik nr 1).
  • § 2.

Ilekroć w WPA jest mowa o:

1) Komisji Antymobbingowej – należy przez to rozumieć organ kolegialny powołany 

    każdorazowo przez Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 9 w Słupsku  w celu rozpatrzenia skargi pracownika  o mobbing,

2) mobbingu – należy przez to rozumieć działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołów współpracowników,

3) pracodawcy - należy przez to rozumieć Szkołę Podstawowa nr 9, w imieniu którego działa     Dyrektor Szkoły.

4) pracowniku – należy przez to rozumieć osobę pozostającą z pracodawcą w stosunku pracy  niezależnie od podstawy jego nawiązania.

 

  1. Przeciwdziałanie mobbingowi

 

  • § 3.
  1. Jakiekolwiek działania lub zachowania noszące znamiona mobbingu nie będą tolerowane

    przez pracodawcę.

  1. Aby działania lub zachowania dotyczące pracownika mogły zostać uznane za mobbing

    muszą łącznie spełnić następujące warunki:

- dotyczyć pracownika lub być skierowane przeciwko niemu,

- polegać na nękaniu, zastraszaniu, oczernianiu, grożeniu itp.,

- mieć charakter uporczywy, powtarzalny, długotrwały,

- powodować u poszkodowanego pracownika zaniżoną ocenę przydatności zawodowej,

- powodować lub mieć na celu poniżenie lub ośmieszenie tego pracownika, izolowanie      

   go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników.



  • § 4.
  1. Każdy pracownik, który uważa, że doświadczył jakiejkolwiek formy mobbingu lub będący świadkiem zdarzeń noszących znamiona mobbingu, uprawniony jest do złożenia pisemnej skargi bezpośrednio do Dyrektora Szkoły.
  2. Skarga na mobbing powinna określać:

1) działania, czy zachowania przełożonych lub współpracowników, które zdaniem skarżącego    

     są mobbingiem,

2) wskazanie z imienia i nazwiska osoby lub osób, które zdaniem skarżącego są sprawcami  

    mobbingu,

3) przytoczenie dowodów potwierdzających, że przedstawione przez skarżącego działania  

     lub zachowania rzeczywiście mają lub miały miejsce,

4) własnoręczny podpis skarżącego i datę.

  1. Skargi anonimowe nie będą rozpatrywane.
  • § 5.
  1. Pracodawca każdorazowo w ciągu 5 dni roboczych od daty złożenia skargi powołuje Komisję Antymobbingową, zwaną dalej Komisją, której zadaniem jest obiektywne rozpatrzenie skargi, ustalenie czy skarga jest zasadna i czy wystąpiło lub występuje zjawisko mobbingu.
  2. Komisja składa się co najmniej z trzech członków:

1) Zastępcy Dyrektora Szkoły,

2)  Pracownika Administracyjnego,

3) Pracownika wskazanego przez skarżącego.

  1. W skład Komisji może wchodzić również, o ile zachodzi taka potrzeba, inna osoba wskazana przez Dyrektora mająca przygotowanie z zakresu psychologii pracy i rozwiązywania konfliktów.
  2. Członkiem Komisji nie może być osoba, której dotyczy skarga o mobbing, ani osoba wskazana, jako sprawca mobbingu.
  3. Członkowie Komisji wybierają spośród siebie przewodniczącego.
  4. 6. Obsługę administracyjną posiedzeń Komisji zapewnia Dyrektor Szkoły,który

1) gromadzi dokumentację związana z prowadzonym postępowaniem,

2) sporządza i przechowuje protokoły z posiedzeń Komisji.

  • § 6.
  1. Komisja rozpatruje skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni.
  2. Po wysłuchaniu wyjaśnień poszkodowanego pracownika, domniemanego sprawcy (sprawców) mobbingu i ich świadków oraz przeprowadzeniu postępowania dowodowego Komisja podejmuje decyzję, co do zasadności rozpatrywanej skargi.
  3. Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
  4. Z postępowania Komisji sporządza się protokół, który podpisują wszyscy członkowie

    Komisji i uczestnicy postępowania.

  1. Protokół musi zawierać w szczególności:

1) opis stanu faktycznego, stwierdzonego w toku przeprowadzonego postępowania, ze wskazaniem, czy potwierdziły się zarzuty zawarte w skardze,

2) rozstrzygnięcie,

3) proponowane środki prawne wobec sprawcy lub sprawców mobbingu.

  1. Postępowanie przed Komisją ma charakter poufny, z poszanowaniem praw zarówno osób wnoszących zażalenie, jak i oskarżonych, a fakty ustalone w trakcie tego postępowania nie mogą być ujawnione publicznie.
  2. 7. Protokół z posiedzenia Komisji przekazywany jest do zapoznania stronom postępowania w terminie 5 dni od daty posiedzenia Komisji.
  3. 8. Fakt zapoznania się z protokołem Komisji strony potwierdzają własnoręcznym podpisem.
  4. Protokół z posiedzenia Komisji przechowuje się w aktach osobowych pracownika, który złożył skargę o mobbing oraz aktach osobowych sprawcy lub sprawców mobbingu.
  • § 7.
  1. W razie uznania skargi za zasadną, wobec sprawcy lub sprawców mobbingu pracodawca może zastosować środki prawne przewidziane w ustawie- Kodeks Pracy.
  2. W rażących przypadkach mobbingu pracodawca może rozwiązać ze sprawcą lub sprawcami stosunek pracy za wypowiedzeniem.
  3. W miarę możliwości pracodawca przenosi poszkodowanego pracownika, na jego wniosek lub za jego zgodą, na inne stanowisko pracy lub w inny sposób zapobiega bezpośrednim kontaktom poszkodowanego ze sprawcą mobbingu.

  • § 8.

 

Regulamin polityki antymobingowej dostępny jest na stronie internetowej szkoły.


  • § 9.

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 18 września 2019 roku.  .

IMG 20181001 1149331 października uczniowie klas I-III uczestniczyli w zajęciach otwartych, w ramach obchodów Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania. Dzień ten po raz pierwszy został ogłoszony w 2001r. z inicjatywy Polskiej Izby Książki, a jego data odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży. Do głośnego odczytania wybrana została książka pt. „Gang Słodziaków” Renaty Piątkowskiej. Przygody uroczego, zabawnego Gangu Słodziaków sprawiły, że dzieci uśmiechały się i wstrzymywały oddech w oczekiwaniu na dalszy rozwój wypadków. Czytanie na głos stymuluje rozwój małych słuchaczy, wzbogaca ich słownictwo oraz rozwija wyobraźnię. Buduje również więzi między rodzicami a dziećmi. Tak spędzony czas wspólnie z dzieckiem procentuje w przyszłości, buduje zaufanie.W czasie zajęć dzieci, oprócz czytania wspaniałej opowieści o przygodach szóstki przyjaciół, rozwiązywały zagadki tematyczne, dopasowywały imiona do postaci bohaterów przeczytanego opowiadania, kolorowały obrazki Słodziaków (dziękujemy p. Elżbiecie Wojciechowskiej za przygotowanie kolorowanek). Na zakończenie zajęć każdy uczeń otrzymał album, w którym wychowawca będzie przyznawał nagrody w postaci naklejek, za codzienne czytanie potwierdzone podpisem rodzica.

 

Dorota Pwelczyk, Katarzyna Kiersnowska, Iwona Maciaszek

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

IMG 20180927 09542427.09.2018r. odbyło się spotkanie klas 1-3 z nauczycielami i dyrekcją Szkoły.  W pierwszej edycji były rozmowy nt. Co mi się podoba, a co nie w mojej Szkole. Uczniowie mieli różne przemyślenia i propozycje. Jednym podobają się lekcje, dzwonki, przerwy, koledzy i koleżanki. Innym nie podobają się długie zajęcia, starsi uczniowie, przychodzący na piętro młodszych. Dzieci miały również swoje prośby, między innymi poprosiły o lustra w toaletach, salę gier, tańce i muzykę na piętrze. Takie „narady” będą odbywały się w naszej Szkole cyklicznie. Są ważne dla naszych uczniów, jak i nauczycieli. Chcemy wszyscy, aby Szkoła była miła, przyjazna i radosna.

Iwona Maciaszek, Dorota Pawelczyk,  Katarzyna Kiersnowska

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć