Szanowni Państwo,
informujemy, o zmianie konta bankowego Rady Rodziców. Przelewy na RR prosimy dokonywać na poniższe konto.
Nowe konto RR w PKO Bank Polski SA – nr konta: 77 1020 4900 0000 8602 3518 0421
Jednocześnie bardzo prosimy o wpłaty na Radę Rodziców. Sugerowana kwota wpłaty wynosi 40 zł od rodziny.
Dzięki wpłatom możemy wspierać i nagradzać, a także zachęcać do większej aktywności uczniów naszej szkoły. Każda wpłacona złotówka trafia pośrednio lub bezpośrednio do naszych dzieci, bo one są dla nas najważniejsze!
Skład Rady Rodziców w roku szkolnym 2024/2025
przy Szkole Podstawowej nr 9 w Słupsk4
im. kmdra por. Stanisława Hryniewieckego
Przewodnicząca Rady Rodziców:
|
Monika Nadolna - Pieśla |
Z-ca Przewodniczącej Rady Rodziców: | Danuta Mielewczyk |
Skarbnik Rady Rodziców: |
Krzyżaniak Anna |
REGULAMIN RADY RODZICÓW PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 W SŁUPSKU
Rada Rodziców służy współdziałaniu rodziców i nauczycieli w celu jednolitego oddziaływania na dzieci i młodzież przez rodzinę i szkołę w procesie nauczania, opieki i wychowania. Współdziałanie rodziców i nauczycieli powinno sprzyjać podnoszeniu kultury pedagogicznej i prawidłowemu realizowaniu funkcji wychowawczej przez rodzinę, która dzięki naturalnej postawie uczuciowej najwcześniej kształtuje postawy dziecka, jego system wartości i przekonań, ambicji i dążenia oraz daje pierwszą wiedzę o życiu i świecie.
I. Podstawa prawna § 1
Regulamin niniejszy określa organizację i działalność Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 9 im. kmdr.por. S.Hryniewieckiego w Słupsku
Na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 1991 nr 95, poz. 425 ze zm.);z 2007 r nr 42 ,poz 273 i nr 80, poz 542
II. Zakres, cele i zadania Rady Rodziców
§ 2
Rada rodziców jest organizacją wewnątrzszkolną, powołaną do:
- reprezentowania rodziców wobec dyrektora szkoły i Rady Pedagogicznej,
- zapewnienia współpracy rodziców ze szkołą w doskonaleniu organizacji nauczania oraz pracy wychowawczej i opiekuńczej w szkole i środowisku,
- współdziałania z dyrektorem szkoły i Radą Pedagogiczną w stałym polepszaniu procesu wychowania i funkcji opiekuńczo – wychowawczych rodziny,
- organizowania rodziców i środowiska społecznego do realizacji programu pracy szkoły.
- uchwala w porozumieniu z radą pedagogiczną :
- program wychowawczy szkoły obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowane przez nauczycieli;
- program profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych ucznia, oraz potrzeb danego środowiska;
- opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły.
§ 3
Terenem działania Rady Rodziców jest zarówno budynek szkoły, w którym mieści się siedziba Rady Rodziców, jak też wszystkie inne miejsca, w których przebywają uczniowie, rodzice uczniów i nauczyciele w związku ze sprawami dotyczącymi szkoły, reprezentowaniem jej oraz podejmowaniem decyzji związanych ze szkołą.
§ 4
Rada Rodziców prowadzi działalność w zakresie:
- doskonalenia organizacji pracy szkoły, procesu wychowawczego i dydaktycznego, poprawy warunków technicznych i wyposażenia szkoły,
- organizacji prac użytecznych dla szkoły i środowiska,
- wspierania rozwoju kulturalno – artystycznego uczniów.
- gromadzenia funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły a także ustalenia zasad użytkowania tych funduszy.
§ 5
Rada Rodziców współpracuje ze wszystkimi rodzicami uczniów szkoły, jest ich reprezentantem wobec dyrekcji szkoły, władz szkolnych oraz instytucji pozaszkolnych, reprezentuje opinie związane z pracą szkoły.
§ 6
Rada Rodziców jest organem społecznym szkoły. Jej członkowie pełnią funkcje honorowo.
§ 7
Jako organizacja wewnątrzszkolna Rada Rodziców prowadzi swoja działalność w ścisłym porozumieniu z dyrektorem szkoły.
§ 8
Rada Rodziców może występować do organu prowadzącego szkołę, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektora, Rady Pedagogicznej z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły.
§ 9
Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców, z dochodów osiągniętych z imprez organizowanych przez radę oraz z zasiłków, darowizn i dotacji.
§ 10
Działalność Rady Rodziców powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami władz szkolnych, zarządzeniami dyrektora szkoły i uchwałami Rady Pedagogicznej.
III. Skład i struktura Rady Rodziców oraz sposób jej powoływania
§ 11
Podstawową komórką Rady Rodziców w szkole jest Klasowa Rada Rodziców, w której skład wchodzą minimum trzy osoby ("trójka klasowa rodziców"), wybierane w głosowaniu na ogólnym zebraniu klasowym rodziców oraz wychowawcy klasy.
§ 12
Z początkiem roku szkolnego dokonuje się wyborów rady rodziców w klasach . Klasowa Rada Rodziców wybiera, ze swojego grona przedstawiciela, który wchodzi w skład Szkolnej Rady Rodziców.
§ 13
Z Rady Rodziców wyłoniona jest Komisja Rewizyjna w składzie co najmniej dwóch osób.
IV. Organizacja pracy i zasady działania Rady Rodziców
§ 14
Działalnością Rady Rodziców kieruje Zarząd Rady Rodziców wybrany na pierwszym posiedzeniu organizacyjnym, w składzie: przewodniczący, zastępca, sekretarz, skarbnik.
Do zadań przewodniczącego Rady Rodziców należy:
- planowanie pracy Zarządu Rady Rodziców
- zwoływanie zebrań Zarządu Rady i Rady Rodziców
- nadzorowanie realizacji uchwał
- nadzorowanie realizacji planu finansowego
- podpisywanie pism i opinii, wniosków w imieniu Rady Rodziców
- współpraca z organami szkoły
Do zadań sekretarza Zarządu Rady Rodziców należy:
- sporządzanie protokołów zebrań
- prowadzenie korespondencji i dokumentacji Rady Rodziców oraz archiwum.
Do zadań skarbnika należy:
- nadzór nad pełną i bieżącą realizacją planowanych dochodów
- nadzór nad prawidłowym i celowym oraz zgodnym z przeznaczeniem i obowiązującymi przepisami prawa wydatkowania środków finansowych Rady Rodziców
- nadzór nad prawidłowym rzetelnym prowadzeniem dokumentacji księgowej
- sprawdzanie na bieżąco dowodów rachunkowo-księgowych
- składanie sprawozdań z działalności finansowej
§ 15
Prezydium działa w imieniu Rady Rodziców wykonuje jej uchwały oraz prowadzi prace bieżące( w tym zwoływanie posiedzeń plenarnych Rady Rodziców i zebrań, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły).
§ 16
Zebrania Rady Rodziców Szkoły odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku szkolnym.
§ 17
Dokumentacja z pracy Rady Rodziców Szkoły przechowywana jest w kancelarii szkoły.
Uchwały z posiedzeń Rady Rodziców są protokołowane, za protokołowanie odpowiada sekretarz.