ROK SZKOLNY 2022/23
Podczas zajęć Koła Edukacji Morskiej pracującego metodą projektu dzieci wykonały projekt "Bałtyk zamknięty w słoiku". Oto dzieła naszych kreatywnych uczniów.
Dzisiaj na zajęciach Szkolnego Koła Edukacji Morskiej realizowanego w ramach projektu "Rejs po wiedzę" uczniowie zakończyli pracę nad drugim, ostatnim projektem pt. "Kraje nadbałtyckie". Dzieci dowiedziały się, które kraje graniczą z Morzem Bałtyckim. Poznały zwyczaje i tradycje ich mieszkańców. Zgłębiały wiedzę na temat kuchni, zabytków, ciekawych miejsc do odwiedzenia. Na zakończenie zajęć każdy uczeń otrzymał dyplom
Na zajęciach realizowanych w ramach projektu Rejs po wiedzę uczniowie dowiedzieli się jakie są najważniejsze cechy latarni morskiej, jak ona działa, do czego służy. Poznali historię dziesięciu najpiękniejszych polskich latarni, a następnie samodzielnie konstruowali własną latarnię. Tak ciekawe zajęcia prowadzi Pani Dorota Pawelczyk
ROK SZKOLNY 2021/22
Kolejny projekt pt. Kraje nadbałtyckie został zakończony. Podczas pracy nad projektem uczniowie dowiedzieli się, jakie kraje graniczą z Morzem Bałtyckim. Poznali ich położenie, stolice, zwyczaje. Wyszukiwali w internecie informacji dotyczących zabytków i innych ciekawych miejsc. Zgłębiali wiedzę na temat tradycyjnej kuchni poszczególnych krajów.
Uczniowie podczas swojej pracy mieli okazję do rozwijania wszystkich kompetencji kluczowych. Nauczyli się współpracy, komunikacji w grupie, podejmowania decyzji, planowania pracy, sumienności w wykonywaniu zadań oraz dyscypliny. Projekty były dla nich również okazją do zdobywania nowej wiedzy oraz rozwijania umiejętności manualnych.
W marcu uczniowie zakończyli pracę nad projektem makiety Morza Bałtyckiego. W kwietniu z dużym zaangażowaniem rozpoczęli kolejny projekt, zgłębiając wiedzę o krajach nadbałtyckich.
Uczniowie klasy 2a na zajęciach Szkolnego Koła Edukacji Morskiej prowadzonego w ramach projektu Rejs po wiedzę zwiedzili Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni. Poznali trudne morskie słowa, a następnie dopasowywali definicje do poznanych wyrazów. Bawili się w „Biegane dyktando”, podczas którego poznali historię pewnego okrętu, ale również utrwalili trudności ortograficzne. Projektowali port morski. Znaleźli list w butelce zawierający ciekawą historię. Samodzielnie wykonali piasek kinetyczny oraz latarnię morską. Nauczyciel prowadzący zajęcia - Dorota Pawelczyk