wakacje1Nie jesteśmy w stanie zapamiętać każdego pojedynczego dnia naszego życia. Często są one do siebie podobne, mijają według określonej rutyny i mieszają się nam w głowie, mało co z nich zostaje. Udowodniono naukowo, że zapamiętujemy rzeczy nowe, inne, wyjątkowe. Wycieczki, spotkania, nowe miejsca, nowe smaki.
Klasa 6b otrzymała na jednej z ostatnich zdalnych lekcji zadanie - napisanie własnej listy celów na wakacje.
Weź dużą kartkę i wypisz wszystko, co chciałbyś / chciałabyś zrobić latem. Gotową listę powieś w widocznym miejscu. Systematycznie realizuj wpisane rzeczy, skreślając je, a czasem dopisując datę realizacji i miejsce. Być może uda ci się zrealizować ją w całości, ale mogą też się zdarzyć takie plany, które przełożysz na kolejne lato. Przykładowe zadania na lato:
- posprzątać pokój i biurko na wakacje, schować tornister,
- ozdobić pudełko po butach – zbierać w nim pamiątki z wakacji (bilety, muszelki itp.),
- pojechać na cały dzień do dziadków,
- jeść dużo lodów,
- próbować wszystkich sezonowych owoców i warzyw,
- pojechać na plażę i zbudować zamek z piasku,
- pojechać na plażę na zachód słońca,
- pojechać na plażę na wschód słońca i zbierać muszelki,
- pojechać na basen, 
- pojechać do kina, 
- pójść do teatru,
- spotkać się z kolegą / koleżanką ze szkoły, 
- zrobić ognisko i zjeść z niego ziemniaczka,
- popłynąć statkiem pirackim, 
- zjeść watę cukrową,
- zrobić kino w domu - z popcornem, 
- zrobić piknik na łące, 
- zbudować w domu namiot / bazę,
- pojechać gdzieś pociągiem, 
- pojechać na wycieczkę daleko od domu,
- kąpać się w basenie na ogródku u dziadków, 
- znaleźć skarb!
Bawcie się dobrze!
Agnieszka Cegłowska-Lepszy